sâmbătă, 17 martie 2012

Sănătate pentru organism


Trăiești intr-o lume plină de culoare, prin urmare nu există nici un motiv pentru care în farfuria ta să fie altfel.

Știai că în cultura chineză, mâncarea și medicina sunt strâns legate?


Acum circa 3000 de ani, Împăratul Galben, în tratatul de medicina Huangdi Neijing (cea mai veche lucrare de medicină chineză) spunea că, pentru a avea sănătate și longevitate, trebuie consumi mâncare “în cinci culori, cu cinci gusturi și cinci mirosuri”.


Dr. Mircea Zamfirescu  este un adevarat Maestru. Va recomand sa urmariti intreaga emisiune, este Minunata. Gasiti pe Youtube.

O dietă multicoloră este deosebit de importantă în tradiția chinezească.
Culorile roșu, galben, verde, alb și negru sunt asociate cu cele cinci organe (sisteme) importante inimă, stomac și splină, ficat și vezica biliară, plămâni, rinichi și vezică urinară. Culorile sunt corespondente și cu cele cinci elemente importante din natură foc, pământ, lemn, metal și apă.

Roșu
Galben
Verde
Alb
Negru
Inimă
Stomac și Splină
Ficat și Vezică biliară
Plămâni
Rinichi si vezică urinară
Foc
Pământ
Lemn
Metal
Apă

Există astfel o strânsă corespondență între culoarea alimentelor și beneficiile aduse organelor corespondente acelei culori.

Mâncarea albă corespunde elementului metal și organului plămâni

Mâncarea de culoare albă îți aduce un sentiment de curățenie și purifică plămânii.
Se recomandă pentru calmarea emoțiilor.
Exemple de mâncare albă: ceapă, conopidă, țelină, gulie, pătrunjel, varză albă, produse lactate.
Mâncarea de culoare albă conține alicin (un compus organic prezent în usturoi de exemplu cu proprietăți antifungicide și antibacteriale) cu rol în scăderea zaharului din sânge, reducerea depozitelor de grăsime și a riscului de ateroscleroză.

Mâncarea verde corespunde elementului lemn și organului ficat

Verdele este culoarea vieții vegetale și are un impact major asupra ficatului.
Se recomandă pentru întărirea sistemului imunitar.
Exemple de mâncare verde : salată, spanac, struguri, broccoli, mazăre, fasole verde.
Legumele de culoare verde sunt bogate în compuși fotochimici (substanțe chimice din plantă fără un rol nutritiv, dar care previn bolile și protejează organismul) și surse importante de minerale (fier, calciu) și vitamine (vitamina K, vitamina A și vitamina C).

Mâncarea de culoare neagră corespunde elementului apă și rinichilor și sistemului urinar

Negrul are un impact major asupra rinichilor și sistemului urinar în corpul tău.
Rinichii sunt considerați originea vieții, dar dintre cele cinci organe și cel fatal.
Exemple de mâncare neagră: orez brun, ciuperci (urechi de lemn) castravete de mare, susan negru, afine, mure.
Fructele închise la culoare (purpurii, albastre) conțin antocianine, puternici antioxidanți care ajută la prevenirea bolilor de inimă, atacului cerebral și cancerului.

Mâncarea roșie corespunde elementului foc și organului inimă





Roșu are un impact puternic asupra inimii.
Consumul de mâncare de culoare roșie îmbunătățește sistemul imunitar și previne răceala.
Exemple de mâncare roșie: mere roșii, căpșuni, cireșe, tomate, sfeclă roșie.
Mâncarea de culoarea roșie conține licopene, antioxidanți puternici ce ne protejează împotriva cancerului. Mâncarea cu un conținut bogat în licopene reduce complicațiile tensiuni arteriale ridicate.

Mâncarea de culoare galbenă corespunde elementului pământ și organelor splină și stomac

Galbenul este culoarea splinei.
Splină transformă și transportă energia din mâncare și băutură în întregul corp.
Exemple de mâncare galbenă: porumb, ananas, cantalup, ardei galbeni, morcov, caise
Fructele și legumele portocalii, bogate în beta-caroten, Vitamina A și Vitamina C au proprietăți antioxidante puternice și rolul de a neutraliza radicalii liberi.

Beneficiile unei diete colorate sunt recunoscute și de nutriționiștii lumii moderne. Specialiștii recomandă includerea în dieta zilnică a alimentelor, legumelor și fructelor de diferite culori.

O dietă colorată cu siguranță crește apetitul și are în plus un aspect estetic inedit..

sursa: www.e-antioxidanti.ro

2 comentarii:

  1. Multumiri sincere pentru informatii!Poate am sa recurg si eu la una din dietele prescrise.

    RăspundețiȘtergere